dinsdag 14 juni 2016

Pizza met aardappel, ui en rozemarijn



Voor zover het niet duidelijk was: het is de bedoeling dat ik op deze plek vertel over gerechten die ik heb gemaakt uit de kookboeken die ik verkoop. Zodat jullie denken: “Dat boek moet ik hebben!” en het vervolgens gaan bestellen.
Ik schiet er dus eigenlijk niets mee op als ik hier een recept deel uit een niet-kookboek, dat bovendien gratis werd geleverd bij een kooktijdschrift. En toch ga ik het doen. Want zo ben ik ;-)

Dit recept komt uit een brochure van Tante Fanny (die overigens deze post niet sponsort…) en de bedoeling is natuurlijk dat je het pizzadeeg van haar gebruikt. Dat deed ik (want ik ben lui), maar je kunt natuurlijk ook gewoon je eigen pizzadeeg gebruiken (klik hier voor mijn standaardrecept). Wat je ook doet, probeer deze pizza met aardappel, ui en verse kruiden eens. Ik vond het enorm lekker!

Ingrediƫnten voor 1 grote pizza:
400 gr pizzadeeg
50 gr Parmezaanse kaas, geraspt
1 grote ui
4 middelgrote aardappelen
3 takjes rozemarijn, alleen de naaldjes, fijngehakt
3 takjes tijm, alleen de blaadjes, fijngehakt
2 eetlepels extra vergine olijfolie
(zee)zout en versgemalen (zwarte) peper

Verwarm de oven voor op 200 graden Celsius (hete lucht). Rol het pizzadeeg (je kunt er een cirkel uit snijden, of een langwerpige plaatpizza van maken) uit op een bakblik (bekleed met bakpapier). Bestrooi de pizzabodem met de geraspte Parmezaanse kaas.
Snijd de ui en de aardappelen in hele dunne plakjes – gebruik hiervoor een mandoline of een foodprocessor. Doe de plakjes in een kom en vermeng deze met de fijngehakte kruiden, de olijfolie en wat zout en peper.
Schep alles op de pizzabodem en verdeel het over de kaas. Bak de pizza in ongeveer 20 minuten gaar en goudbruin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...