dinsdag 28 oktober 2014

Geroosterde pompoen met komijn en cayennepeper

Zucht… wéér geroosterde pompoen? Ja, ik weet het… maar ik vind het zo lekker! Daarom vind ik toch dat ik dit korte recept nog even met jullie moet delen. Normaal gesproken gebruik ik namelijk kaneel of ras-al-hanout bij pompoen, want dit past zo lekker bij de zoete smaak. Deze variant van Bill Granger (ik vond het recept hier) gebruikt echter gemalen komijn en cayennepeper – en dat geeft een heerlijk pittige draai aan de zachte pompoen. Aanrader!


Bijgerecht voor 3-4 personen:
1 pompoen, geschild en in dunne parten gesneden
½ theelepel gemalen komijn
½ theelepel cayennepeper
3 eetlepels olijfolie
(zee)zout en versgemalen (zwarte) peper

Verwarm de oven voor op 225 graden Celsius.
Doe de stukken pompoen in een grote ovenschaal en strooi er het komijnpoeder, de cayennepeper, zeezout en versgemalen zwarte peper over. Giet de olijfolie erbij en hussel alles goed door elkaar. Rooster de pompoen zo’n 30 minuten – tot de oranje parten gaar en licht gekaramelliseerd zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...