dinsdag 13 oktober 2015

Espresso-tonic



De voorbereidingen voor het drukste seizoen in kookboekenland zijn in volle gang. Opeens komt alles tegelijk, moet ook alles tegelijk klaar en dus is het een periode van veel werk, weinig slaap en iets te veel stress. Tussendoor probeerde ik ook – tegelijkertijd - een recept uit een nieuw kookboek te maken en te fotograferen, m’n gloednieuwe spiralizer te testen (met een knolselderij, misschien niet de meest handige keuze voor een eerste poging) en emails te beantwoorden. Het resultaat: een mislukt recept, waardeloze foto’s en een armzalig hoopje knolselderijsliertjes. Alleen de emails gingen goed. Denk ik.

Ik heb me er maar even bij neergelegd dat het onderstaande “receptje” op dit moment het hoogst haalbare voor me is. Het is een merkwaardig, maar eenvoudig drankje: espresso-tonic. Ja, dat lees je goed. Een beetje vreemd, maar heel lekker.

Ik was er al maanden door geobsedeerd (zeker nadat ik zag dat de Hairy Bikers het in Finland dronken) en dus was het reuze fijn dat ik het recept vond in “All day breakfast” van Denise Kortlever (Uitgeverij Spectrum).

Voor 1 glas:
handvol ijsblokjes
fles tonic
1 vers gezette espresso

Vul het glas met ijsblokjes en giet de tonic erbij tot het glas ongeveer 2/3 vol is. Giet de espresso erbij.

Meer kan ik er niet van maken. Probéér dit! De combinatie van een strakke espresso en de bittere smaak van de tonic blijkt verbijsterend lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...