dinsdag 15 september 2009

Curry in a hurry



Gisteravond heb ik een snelle vegetarische curry gemaakt, waarvan ik jullie het simpele recept niet wil onthouden.
Je hebt nodig:

1 rode paprika, in blokjes
1 groene paprika, in blokjes
1 gele paprika, in blokjes
250 gr champignons, in plakjes
1 rood pepertje, fijngehakt
5 bosuitjes, in stukjes
1 blik (400 gr) kikkererwten
1,5 eetlepel milde curry pasta (bv. Patak)
200 ml kokosmelk
Bak in een wok de groenten (paprika's, champignons, bosuitjes en pepertje) zo'n 10-15 minuten. Voeg dan de inhoud van het uitgelekte blik kikkererwten toe, samen met de curry pasta en de kokosmelk. Breng het geheel aan de kook en laat het circa 5 minuten zachtjes sudderen.
Serveer met rijst of naan brood.

That's it! Meer kan ik er niet van maken.
Jullie zullen merken dat bij mij thuis de paprika / champignon / bosuitjes-combinatie veelvuldig voorkomt - voor mij een soort heilige drie-eenheid (vooral als het paprika-trio in de bonusaanbieding is). Naar wens kun je natuurlijk meer of minder curry pasta toevoegen. In dit geval zit er maar 1,5 eetlepel in - meer kon niet, want het potje was leeg en bovendien had ik in m'n koelkast nog een noodlijdend verschrompeld pepertje gevonden. Je kunt het pepertje ook weglaten en dan wat meer curry pasta gebruiken.

Ik hou ervan om zulke gerechten te maken. In restaurants bestel ik graag wat meer verfijnde dingen, maar thuis ben ik van de stevige eenpansgerechten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...