maandag 21 september 2009

Thaise mangosalade van Ben

Een paar maanden geleden heb ik een workshop "Aziatisch koken" gevolgd bij Ben. Ben is Ben Mac Gillavry en hij runt zijn eigen bedrijf dat workshops, kookdemonstraties en catering verzorgt.

Ter ere van de verjaardag van mijn maman hadden broer F en ik haar deze workshop aangeboden. Samen met een aantal familieleden en bekenden vond deze plaats op een mooie zondag in juli. Ben regelde alles - van wokbranders tot wijnen en uiteraard alle ingrediƫnten. Het werd een geweldige dag. We hebben veel gelachen, veel geleerd en heel erg lekker gegeten en gedronken - onder leiding van de immer coole Ben.

Ik zal niet zo flauw zijn om het recept van de Thaise mangosalade te verklappen (dat moeten jullie zelf maar aan Ben gaan vragen), maar het moge duidelijk zijn dat er mango, komkommer en een gegrilde paprika in zit. In de workshop maakten we het als voorgerecht, met een stukje gegrilde zalm er bovenop. Gisteren maakte ik het - zonder zalm - als bijgerecht. En weer was het lekker.....!

Voor meer informatie over Ben & zijn bedrijf: http://www.bensaziatischekeuken.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...