vrijdag 11 september 2009

Wat te doen met een fout potje?

Ooit kocht ik een potje Grand´Italia carbonara saus. Je weet hoe dat gaat: er is een aanbieding bij AH (2e halve prijs of iets dergelijks) en je neemt iets mee wat je eigenlijk niet direct nodig hebt. Ik dacht dat ik een pot bechamel-saus kocht (want soms vind ik het leven te kort om dat zelf te maken), maar bij thuiskomst kwam ik er achter dat ik zat opgescheept met een foute pot carbonara saus. Dat kan niet lekker zijn.
Maar goed, het potje staat er al een tijdje en moet een keer op. Weggooien komt nicht im Frage, dus vanavond gaat-ie sneuvelen. Ik heb niet veel tijd (correctie: ik wil US Open-tennis kijken, kwestie van prioriteiten stellen), maar een beetje pasta koken en de inhoud van het potje opwarmen moet lukken. Om het culinaire niveau enigszins te redden ben ik van plan om er wat versie salie uit eigen kruidentuin en tomaat - hoogstpersoonlijk gekweekt door buurvrouw L - doorheen te doen. Dan is het dus geen carbonarasaus meer, maar ok.... de inhoud van het potje had daar waarschijnlijk ook al weinig mee te maken.
Binnenkort moet ik weer eens echt gaan koken. Er komen nu allerlei mooie nieuwe boeken op de markt, met foto's waarvan het water in m'n mond loopt. Ik ga serieus iets maken uit deze boeken. Echt! Volgende week is de US Open afgelopen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...