zaterdag 17 maart 2012

Win een exemplaar van "Moelleux"!

Ben je wel even klaar met de gedecoreerde cupcakes? Geen zin meer om macarons te maken? Nul inspiratie voor een originele cake pop?
Geeft niks!

Heb je wel eens gehoord van moelleux? Dat zijn kleine cakejes, met een smeuïg of zelfs vloeibaar hart. Het meest bekende voorbeeld hiervan is het chocolade cakeje met een vloeibare chocoladevulling (molten chocolate cake). Hier zijn echter talloze variaties op te bedenken, zowel in zoete als hartige versies. Wat dacht je bij voorbeeld van moelleux met een crème brulée vulling? Van moelleux met frambozen, rozen en lychees? Of van moelleux met truffelaardappelen en blauwe kaas?
Onlangs verscheen er een heel leuk boekje over dit onderwerp. Het heet simpelweg “Moelleux” en is geschreven door Sylvie Aït-Ali. En dan nu het hele goede nieuws:

Standaard Uitgeverij heeft 1 exemplaar van dit boek beschikbaar gesteld voor de lezers van het Cook & Book foodblog!

Wil je dit exemplaar bemachtigen? Geef dan simpelweg antwoord op de volgende vraag:

Wat is (of: lijkt je) jouw favoriete moelleux? Geef je de voorkeur aan hartig of wil je liever zoet? Welk cakeje en welke binnenkant?

Laat je antwoord achter in de commentaren bij deze post, stuur het naar mijn Twitter- of Facebook-account of schrijf een kort mailtje naar info@cook-and-book.nl.
Je kunt je reactie insturen tot en met woensdag 21 maart 2012. Op donderdag 22 maart 2012 zal onder de inschrijvers het boek worden verloot. Als je de gelukkige winnaar bent, ontvang je op die dag ook het heuglijke nieuws!
De winnaar mag vervolgens kiezen: het boek kan gratis worden opgestuurd (verzending alleen binnen Nederland) of je kunt het komen ophalen in de winkel van Cook & Book in Arnhem. In dat geval krijg je ook nog koffie of thee en gebak van Urban Chef (voor maximaal 2 personen).

Succes allemaal!

4 opmerkingen:

  1. Die crème brulée vulling wil ik wel op mijn bordje! Mmmmm. Is er ook een bananenvulling? Wanr dat is mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind vrijwel elke moelleux heerlijk, als hij goed gemaakt is. Het lijkt me eigenlijk wel leuk om eens eentje met sinaasappelmarmalade of een bosbessencoulis te vullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartig zou ik iets met geroosterde paprika en gesmolten goudse kaas lekker vinden maar ik ben meer een zoetekauw, frambozen met chocolade dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh, een boekje over mijn favoriete toetje :-) en helemaal niet zo makkelijk te maken vind ik. Ik zoek nog steeds naar het ultieme recept. Voor mij een zoete. Vulling? Butterscotch, of iets met kokos of met witte chocolade of praline ... Of misschien toch een hartige en dan met een vulling blauwe kaas en mascarpone?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...