zaterdag 24 juli 2010

De ontdekking van de wrap

Vraag me niet waarom, maar het fenomeen "wrap" is volledig aan mij gegaan. Niet dat ik het niet gezien heb, maar het leek me helemaal niks. Qua kookkunst-niveau stond het ongeveer op dezelfde hoogte als instant-noedels (en toch, diegenen die mij op Twitter volgen weten dat ik me daar deze week zondig aan heb gemaakt). Langzaam begin ik echter van gedachten te veranderen. Want die wrap, dat te-simpel-voor-woorden-ding, bleek gisteren wel heel smakelijk. En dat zonder fatsoenlijke vulling. Aangemoedigd door Twitter-vrienden denk ik het zelfs aan te durven om te experimenteren met andere vullingen. Die dan ongetwijfeld hier te lezen zullen zijn. In de tussentijd volgt hier het recept (ik durf het bijna niet aan om dit woord te gebruiken) - alleen te gebruiken als je a) extreem lui bent en b) geconfronteerd wordt met een bijna-lege koelkast. Dan blijkt deze wrap ineens prima weg te knagen!

1 meergranen-wrap
1 eetlepel yogonaise of yoghurt-mayonaise
1 plak kaas (naar smaak, ik gebruikte Leerdammer)
2 plakjes kipfilet (vleeswaren)
4 a 5 reepjes rode paprika (van een hele rode paprika, in dunne repen gesneden)

Besmeer de wrap met de yoghurt-mayonaise. Beleg met de kaas, kipfilet en reepjes rode paprika. Rol de wrap op en snijd doormidden.

Echt, ik beloof het, binnenkort kom ik weer met een fatsoenlijk recept!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...