dinsdag 11 januari 2011

Bonbons van witte chocolade en speculaascruesli

Ik ontbijt altijd met yoghurt en Quaker cruesli met chocolade. Iedere dag een overdosis suiker voordat de dag goed en wel begonnen is. Top! [Mededeling voor de culipolitie: het heeft geen zin me er uitvoerig op te wijzen hoe ongezond dit is. Dat weet ik zelf ook wel en het boeit me niet]
Ondanks mijn trouw aan de chocolade-variant, kocht ik onlangs de wintereditie met speculaas en cranberry's. Dat leek me heerlijk! Helaas had ik even over het hoofd gezien dat er ook - een niet onaanzienlijke hoeveelheid - amandelen in zaten en tja, daar houd ik niet zo van... Er ontstond dus al snel een plan B, voor het geval de amandelen mijn ontbijtlust zouden bederven. Zover kwam het niet, want het schaafsel bleek niet hinderlijk aanwezig, maar ja... plan B(onbonnetje)... Te leuk om te laten schieten:

Voor plan B zijn de volgende ingredienten nodig:
200 gr witte chocolade
150 gr Quaker cruesli met speculaas, cranberry's en amandelen

Smelt de chocolade in een glazen schaaltje boven een pannetje kokend water. Zorg ervoor dat de onderkant van het schaaltje het water niet raakt. Roer een paar maal door, tot de chocolade volledig gesmolten is. Haal dan het schaaltje weg van de pan kokend water en roer onmiddellijk de cruesli erdoor.
Maak met behulp van een dessertlepel (kleine) bolletjes en leg deze op vetvrij papier. Laat de bolletjes afkoelen (in de koelkast). Bewaar de crueslirotsjes ook in de koelkast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...