zaterdag 12 maart 2011

Gnocchi met geitenkaas-tomatensaus

Pasta met een tomatensaus is een vertrouwd gerecht. Snel te maken, gezond en heel lekker. Ik vind het dan dus grappig om een recept te vinden waarin aan die vertrouwde tomatensaus nét een bijzondere draai wordt gegeven.
Zo'n twist kwam ik tegen toen ik vorige week in "Gizzi's keukenmagie" van Gizzi Erskine (Uitgeverij Terra) zat te bladeren. Briljant, en zo simpel dat ik me afvraag waarom ik zelf nog nooit op het idee was gekomen: tomatensaus met geitenkaas!

Voor 4 personen:
500 gr gnocchi, bereid volgens de aanwijzingen op de verpakking
1 eetlepel olijfolie
1 ui, gepeld en gesnipperd
3 tenen knoflook, gepeld en fijngehakt
1 blik tomaten (400 gr)
1 eetlepel tomatenpuree
scheutje sherry-azijn
paar scheutjes tabasco
1 theelepel suiker
klein bosje verse basilicum, in stukjes gescheurd
(zee)zout en versgemalen zwarte peper
100 gr verse zachte geitenkaas

Verhit de olie in een koekenpan en fruit hierin zachtjes de ui, tot deze zacht is (circa 5 minuten). Voeg de knoflook toe en bak deze een minuutje mee. Doe dan de tomatenstukjes, tomatenpuree, azijn, tabasco, suiker, zout, peper en de helft van de basilicum erbij en laat dit alles zo'n 20 minuten op een zacht vuurtje pruttelen (de saus dikt in). Verkruimel de geitenkaas boven de pan en roer deze door de tomatensaus.
Serveer de tomatensaus met de gnocchi, de rest van de basilicumblaadjes en eventueel wat geraspte Parmezaanse kaas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...