maandag 8 november 2010

Kookboeken7daagse: de culinaire hapjes van EdsKitchen

Afgelopen zaterdag was Edwin Hofs van EdsKitchen in de winkel aanwezig, om ter plaatse lekkere hapjes te maken. Veel klanten vroegen naar de aanleiding van deze culinaire happening. Nou, omdat het zaterdag was en regende? De echte aanleiding lag in het feit dat van 2 tot 9 november de Kookboeken7daagse plaatsvond en kookboeken gedurende die periode extra in het zonnetje werden gezet (al is het bij Cook & Book natuurlijk altijd Kookboeken365daagse...).

De bezoekers werden getrakteerd op de volgende hapjes:

*  Gekarameliseerde kerstomaat met zeezout en tijm. Verbijsterend hoe zo'n klein hapje zo veel verschillende smaken kan bevatten!

*  Paté van kalf met ham en vetspek - met als mystery ingredient: Westmalle Tripel. De paté werd geserveerd met een chutney van rode kool. Een perfect hapje op deze druilerige dag!

*  Roggebrood met roomkaas, fijngehakte bieslook en paling. Biecht: daar heb ik er heel erg veel zelf van opgegeten. Ik ben gek op paling!

*  Ravioli met een vulling van gerookte eendenborst, paddenstoelen en walnoot. Het warme hapje van de dag, met een beetje Parmezaanse kaas er overheen.

Lucky me: ik nam de restjes mee naar huis. Daardoor kon ik de volgende dag opnieuw genieten van de kalfspaté met de chutney van rode kool. De overgebleven ravioli-vulling kreeg ook een goede bestemming: in een plakje bladerdeeg, bestreken met een beetje eigeel en dan zo'n 20 minuten in de oven afgebakken (200 graden Celcius). Heel fijn. Bedankt, Ed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...