vrijdag 19 november 2010

Simpele pastasalade met feta, chorizo en pestodressing

De beste dingen zijn vaak simpel. Dat bleek maar weer toen ik onlangs zat te piekeren over de koopavondsalade. In de zomer zijn salades prima, maar als het buiten koud en guur is spreken ze me niet zo aan. Er staan natuurlijk voldoende boeken in de kasten in de winkel, maar op de één of andere manier wilde er maar geen inspiratie komen.
Uiteindelijk maakte ik een supersimpele maaltijdsalade - en ik heb er van gesmuld! Je hoeft dus niet altijd iets spannends of nieuws te verzinnen.... Je hoeft bovendien ook niet altijd roomser dan de paus te zijn: in deze salade gebruikte ik pesto-uit-een-bakje (van AH, met een merkwaardig grijs-groenige kleur), feta-uit-een-plastic-verpakking en huismerk-chorizo. De culi-politie kon even het dak op!

Voor 1 persoon:
65 gr mini-penne
½ rode paprika
75 gr chorizo
1 eetlepel pesto
75 gr feta

Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking en laat afkoelen.
Doe de pasta in een schaal. Snijd de paprika en chorizo in kleine blokjes en doe deze bij de pasta. Verkruimel de feta en voeg deze eveneens toe. Voeg de pesto toe en meng voorzichtig door elkaar.

Note: Ik vond de pesto dermate zout (dat heb ik nogal vaak met niet-huisgemaakte producten), dat ik geen extra zout (en ook geen peper) heb toegevoegd. Als je de pesto te dik vindt, kun je het verdunnen door een klein beetje olijfolie en eventueel een beetje citroensap eraan toe te voegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...