zaterdag 23 april 2011

Pastasalade met appel, radijs en gerookte kip

Ik had eigenlijk geen hoge verwachtingen van deze salade. Gewoon een snelle en gemakkelijke koopavondsalade, waarschijnlijk geen gerecht dat ooit op dit blog zou mogen schitteren. Dat had ik verkeerd gezien. Toen ik 's ochtends thuis alles door elkaar gehusseld had en een hapje proefde, werd ik op slag wakker. Dit was lekker! De combinatie van de peperige radijsjes met de zoete appel, de rooksmaak van de kip en de zurige dressing... Het was gewoon jammer om tot de avond te moeten wachten, maar ik heb me weten te beheersen. En het was de moeite waard.... Topsalade, een aanrader!

Uit: "Supersalades" (Uitgeverij Terra)

Voor 2 lunchporties:
100 gr spiraalpasta (bv. bucatini, maar ik gebruikte casarecci)
250 gr gerookte kipfilet
1 kleine fuji-appel (of een andere zoete, stevige appel)
4 kleine radijsjes
2 lente-uitjes
50 gr rucola
½ eetlepel balsamico-azijn
3½ eetlepel olijfolie
½ eetlepel citroensap
1½ eetlepel grove mosterd

Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking en laat afkoelen. Snijd de kipfilet, appel, radijsjes en lente-uitjes in dunne stukje/plakjes. Doe alles in een grote schaal, voeg de rucola toe (die had ik, eh, vergeten) en vermeng goed.
Schud of klop een dressing van de azijn, olijfolie, mosterd en het citroensap en schep dit door de andere ingredienten. Klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...