dinsdag 22 juni 2010

Penne met snijbonen en geitenkaas

Op het moment eet ik nogal veel buiten de deur, kook ik vrij weinig zelf en daardoor zou ik bijna geen inspiratie meer hebben voor deze blog. Restaurants bezoek ik graag, maar daarover wil ik geen recenties schrijven - dat laat ik graag aan anderen over. Het grootste deel van mijn restaurantbezoek vindt in (de directe omgeving) van Arnhem plaats en ik weet dat mijn collega-ondernemers hardwerkende mensen zijn die ik op deze plek niet wil be- of veroordelen. Ik heb uiteraard wel een mening, en wil die best in kleine kring ventileren, maar deze blog vind ik daarvoor niet de aangewezen plek. Ga maar van de volgende regel uit: als de ervaring slecht was, zul je er niets over horen (niet op deze blog, niet op Twitter en niet mondeling in de winkel). Ik meld me alleen als ik iets positiefs te zeggen heb en ik een restaurant echt een aanbeveling waard vind.
Maar goed, ik at dus veel buiten de deur (o.a. bij Fifteen in Amsterdam en bij Goed Proeven in Arnhem (en dat waren dus positieve ervaringen!)) en daardoor dreigde de stroom van zelfgekookte gerechten voor deze blog op te drogen - en hetzelfde gold voor de inspiratie om iets nieuws te verzinnen. Gelukkig kreeg ik vorige week een tip van een geachte klant en dus ging ik gisteren aan de slag met dit recept van Gordon Ramsay (uit "Fast Food", 4 personen):

300 gr gedroogde penne
zwarte peper, zeezout
75 gr boter
1 rode chilipeper, zonder zaad en fijngesneden
paar takjes rozemarijn (alleen blaadjes), fijngehakt
250 gr snijbonen, afgehaald en diagonaal fijn gesneden
125-150 gr zachte geitenkaas van een rol, zonder korst
50 gr geroosterde pijnboompitten

Kook de pasta in een grote pan gezouten water in 8-10 minuten al dente.
Smelt intussen de boter in een grote pan en verwarm de chilipeper en rozemarijn op laag vuur 1-2 minuten om het aroma los te maken. Zet het vuur hoog, doe de snijbonen in de pan en bak ze 5-7 minuten onder af en toe roeren tot ze beetgaar zijn.
Laat de pasta uitlekken en schep de bonen erdoor. Verkruimel de kaas en meng die door de pasta, eventueel met een scheutje van het pastakookwater als de kaassaus te dik is. Breng de pasta op smaak met peper en zout, strooi de pijnboompitten erover en serveer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...