woensdag 16 juni 2010

Pitabroodjes met runderreepjes in chilisaus

In het kader van de WK-recepten zal ik vandaag ook mijn steentje bijdragen. Het is niet oranje, maar ik vind het wel een typisch gerecht dat je eet terwijl je naar het voetbal zit te kijken. Persoonlijk kijk ik er nauwelijks naar, want de wedstrijden overdag kan ik niet zien en bij de avondwedstrijden ben ik (tot nu toe) heel consequent in slaap gevallen. Ja, ik ben een groot voetballiefhebber... Bovendien, en ik quote hier meneer Gary Lineker: "Soccer is a game for 22 people that run around, play the ball, and one referee who makes a slew of mistakes, and in the end Germany always wins". Dus da's duidelijk.

300 gr runderreepjes naturel
1 klein blikje ananasblokjes, uitgelekt
1 klein blikje kidneybonen, uitgelekt
3 eetlepels zoetzure chilisaus + extra voor erbij
4 pitabroodjes
2 zoete puntpaprika's, in dunne reepjes

Bak de pitabroodjes in de oven volgens de aanwijzingen op de verpakking. Bak ondertussen in een koekenpan of wok de paprika een paar minuten, voeg dan de runderreepjes toe en bak opnieuw circa 5 minuten. Voeg dan de ananas en de bonen toe (alleen verwarmen). Breng op smaak met zout, peper en de chilisaus.
Snijd de pitabroodjes open als ze klaar zijn en vul met het runderreepjesmengsel. Serveer er extra chilisaus bij (oranje!).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...