dinsdag 17 augustus 2010

Oosters rundergehakt met gember in hoisinsaus

Afgelopen zaterdag beleefde ik een leuke en drukke dag in de winkel. Toen ik aan het eind van de middag thuis kwam, plofte ik op de bank en... nou, niets meer. Ik was zelfs te sloom om naar de koelkast te wandelen en een glaasje rosé in te schenken (geloof me, dan ben ik echt heel moe). Toen m'n maag begon te rommelen, nam ik serieus het idee in overweging om friet te gaan halen bij de snackbar / woktaria. Het idee om dan wel hele 100 meters te moeten wandelen bleek echter onaanvaardbaar.
In gedachten nam ik de inhoud van de diepvries en de fruit- en groentelade door en uiteindelijk... kwam ik overeind en ging in de keuken aan de slag. Koken is ontspanning! Het eindresultaat werd vele malen lekkerder dan een frietje waterfiets...

300 gr rundergehakt
250 gr champignons, in plakjes
5 lente-uitjes, in ringetjes
stukje gember van circa 3 cm, heel fijngehakt
1 rode chilipeper, fijngehakt
3 eetlepels hoisinsaus
sap van 1 limoen

Bak het gehakt met de chilipeper en gember (zonder olie te gebruiken) circa 3 minuten. Voeg dan de lente-uitjes en champignons toe en bak het geheel nog circa 5 minuten, tot alle ingredienten gaar zijn. Voeg de hoisinsaus en het limoensap toe en roerbak 2-3 minuten. Serveer dit Oosterse gehakt met (zilvervlies-)rijst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...