zondag 15 augustus 2010

Flammenkuchen deel II

De gebakken Flammenkuchen
Een paar weken geleden schreef ik hier een bericht over de herontdekking van de Flammenkuchen: een pizza-achtige lekkernij uit Zuid-Duitsland / Elzas. Inmiddels zijn we een paar experimenten verder en ben ik razend-enthousiast. De reden: een pizza-deegje is snel gemaakt, de basis met kwark en zure room heb ik altijd in huis (in tegenstelling tot tomatensaus, waarvan ik vind dat ik dat zelf moet maken en niet uit een potje mag halen - lastig, zulke ideeen) en het is leuk om diverse toppings te proberen. Onderstaand wat foto's en het "recept" van een zeer geslaagde poging - chorizo blijkt echt een heerlijk pittig beleg op de kwarkbasis!

1 x basisrecept Flammenkuchen-deeg
1 x basisrecept kwark-roombasis
2 takjes verse salie, fijn gesneden
1 theelepel gedroogde tijm
1 theelepel gedroogde oregano
2 uien, in dunne ringen gesneden, ringen uit elkaar gepeuterd
75 gr chorizo, in plakjes
75 gr Parmezaanse kaas, geraspt

De ongebakken Flammenkuchen
Bereid de bodem en de kwark-roombasis zoals hier beschreven. Roer de salie, oregano en tijm door het kwarkmengsel en bestrijk de bodem ermee. Strooi dan de dunne ringetjes ui en de chorizo over de Flammenkuchen en verdeel uiteindelijk de geraspte kaas erover.
Verwarm de oven voor op 240 graden Celcius en bak de Flammenkuchen in circa 20 minuten af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...