dinsdag 30 maart 2010

Een beetje van mezelf en een beetje van Unilever

Het zou geen enkel probleem zijn geweest als ik afgelopen winter een week of 3 compleet ingesneeuwd was geraakt. In de voorraadkast, koelkast en vriezer zitten genoeg voorraden om zoiets met gemak te overleven (en nu ik er over nadenk: het wijnrek is ook altijd aangenaam vol). Toch, één keer in de paar maanden moet er even opgeruimd worden: als vriezer en voorraadkast bijkans uitpuilen en er spullen liggen die hun THT-datum naderen. Dat betekende dus dat ik een paar dagen gegeten heb volgens het principe: een beetje van mezelf en een beetje van Unilever.

Afgelopen weekend vond ik een zak kant-en-klare pastasaus met kruiden (Bertolli, voorraadkast), ten minste houdbaar tot 1 april 2010. Die landde dus in de pan, samen met stukjes kipfilet (300 gr, diepvries), bleekselderij (200 gr, diepvries) en extra kruiden (rozemarijn, salie, tijm - eveneens uit de diepvries). Aangevuld met "normale" spullen als schelpjespasta (200 gr), ui (2 stuks), knoflook (1 grote teen) en verse peterselie zorgde dit voor een heel smakelijke maaltijd!

Gisteren maakte ik een variant op m'n geliefde flexibele roomkaaspasta. De roomkaas moest dringend op en in combinatie met mager rundergehakt (250 gr, diepvries), mienestjes (175 gr, voorraadkast) en een "verse" Thaise groentenmix (400 gr - witte kool, groene paprika, rode ui, prei, rode peper) + een scheut Japanse sojasaus (... pept alles op!) werd het opnieuw een ongecompliceerde mengeling van lekkere smaken. Het leek een gewaagde fusion tussen Frankrijk en Thailand, maar alle smaken bleken prima met elkaar overweg te kunnen.

Ik gok erop dat er de komende weken nog wel een keer een grauwe en koude dag zal komen (hadden we een paar jaar geleden niet een witte Pasen?) en dan jaag ik er nog de overgebleven portie diepgevroren erwtensoep doorheen.

Kortom: ik ben lekker aan het opruimen. Da's mooi, want dan kan ik weer opnieuw een hamstervoorraadje gaan aanleggen. Hou deze pagina dus goed in de gaten voor nieuwe experimenten! Daarnaast bericht ik op Twitter vrijwel dagelijks over alles wat me qua eten en drinken bezig houdt - en ben dan ook heel eerlijk als iets niet (helemaal) goed lukt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...