vrijdag 2 april 2010

Sobanoedelsalade met rosbief en Thaise dressing

Ik zit een beetje in een Aziatische fase. Bij het opruimen van de voorraadkast kwam ik een bijna-vergeten fles vissaus tegen, die meteen werd gebruikt bij een oosters zalmgerecht. Bovendien kocht ik een paar weken geleden een pakje sobanoedels (Japanse boekweitnoedels) bij de natuurwinkel en deze combi leidde tot de koopavondsalade van deze week. Je hoeft trouwens geen sobanoedels te gebruiken: ieder soort noedels of mie is in orde. Zorg wel dat je ze niet te lang kookt (of laat wellen), want een slappe sliert is niet echt lekker in een koude salade.

Het werd een beetje een mix van allerlei dingen die ik toevallig tegenkwam, maar voor de Thaise dressing gebruikte ik de aanwijzingen uit "Basic Thais" van Jody Vassallo.

100 gr koude sobanoedels
100 gr rosbief met peper (vleeswaren)
1 komkommer
1 oranje paprika
3 lente-uitjes
2 eetlepels Thaise vissaus
2 eetlepels limoensap
1½ eetlepel palmsuiker of bruine basterdsuiker

Roer een dressing van de vissaus, limoensap en suiker en zorg dat de suiker goed oplost. Snijd de rosbief in reepjes. Verwijder de zaadlijsten uit de komkommer en snijd de komkommer, paprika en lente-uitjes in stukjes.
Vermeng de noedels, groenten, rosbief en dressing. That's it.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...