maandag 27 september 2010

Smaakfestijn - Gelderse afsluiting van de Week van de Smaak

Gisteren, op zondag 26 september, vond het Smaakfestijn plaats, de Gelderse afsluiting van de Week van de Smaak. Het festijn werd georganiseerd door SlowFood Rijnzoet en vond plaats op het voormalige KEMA-terrein op de grens van Arnhem en Oosterbeek.
Er was een Smaakmarkt, kinderen konden koken (mayonaise! - met frietjes, uiteraard), er werd een schaap gestoofd en er waren diverse lezingen. Ik had graag de lezing van Angélique Schmeinck bijgewoond, die haar nieuwste boek "Smaakvrienden / Groenten" kwam presentereren, maar aangezien ik met Cook & Book een plekje op de Smaakmarkt had, moest ik dit aan me voorbij laten gaan.

Het Smaakfestijn was druk bezocht (circa 1000 bezoekers, volgens de eerste schattingen!) en het was erg gezellig. Jammer genoeg heb ik niet alle deelnemers van de markt kunnen bezoeken (echt zonde, want er viel veel lekkers te proeven), maar de standjes "in de buurt" heb ik uiteraard wel gezien. Aan het einde van de middag vertrok ik opgewekt (altijd fijn als een evenement je verwachtingen overtreft) met een aantal heerlijke spulletjes: echte vanilla bean paste (gekocht bij de (ook "real life") buurvrouw van Het Kookeiland), pompoen, appels en peren van Willem & Drees en geweldige oesterzwammen van De Middelwaard. Ik kom volgend jaar graag terug!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...