vrijdag 8 oktober 2010

Kipragout met broccoli

Zo, vandaag laat ik m'n politiek correcte stokpaardje mooi op stal. Ik mag graag doordrammen over hoeveel zout, suiker, kunstmatige stoffen en allerlei andere enge E-nummers in zakjes en pakjes zitten, maar vandaag houd ik m'n mond. Want laat ik eerlijk zijn: ook in mijn keuken wordt er natuurlijk wel eens een kant-en-klaar-potje gebruikt. Hallo, ik ben ook maar een mens! Met slechts 2 handen en beperkte tijd.
Dus: voor diegenen die graag zelf kipragout willen maken - leef je uit, ik zal je niet tegenhouden. Voor alle anderen: gebruik een blikje kant-en-klare kipragout, bij voorbeeld van Unox. Zo veel eenvoudiger en sneller.

Voor de goede orde: morgen ontken ik dit allemaal en ga ik lekker weer zeuren over de gevaren van aspartaam (om vervolgens toch een blikje Coca Cola light open te trekken als ik daar zin in heb....).

1 grote stronk broccoli, in roosjes
2 kipfilets, circa 350 gr, in stukjes
125 ml creme fraiche (light)
1 blikje kipragout
1 theelepel currypoeder (bv. curry madras)
75 gr geraspte oude kaas of Parmezaanse kaas
zeezout en versgemalen zwarte peper

Verwarm de oven voor op 200 graden Celcius.
Kook de broccoliroosjes circa 5 minuten in gezouten water. Giet ze af en doe de roosjes in een grote ovenschaal.
Roerbak de kipstukjes kort, tot ze gaar zijn en schud ze dan bovenop de broccoli in de ovenschaal.
Roer de kipragout, creme fraiche en curry madras door elkaar en voeg naar smaak zout en peper toe. Smeer dit ragout-mengsel over de broccoli en kipstukjes. Strooi de geraspte kaas erover.
Zet de schaal zo'n 30 minuten in de oven en serveer met (zilvervlies)rijst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...